Acasă » Informative » Ce este inrolarea? Pot afla istoricul fara cod de inrolare?

Ce este inrolarea? Pot afla istoricul fara cod de inrolare?

Last update:

Codul de inrolare permite obtinerea raportul de credit din Biroul de Credit. Inrolarea este un demers premergator deschiderii online a contului.

La drept vorbind, codul de inrolare nu este ceva specific Biroului de Credit, ci este o cale de a identifica si analiza rapid persoanele inregistrate intr-o baza de date.

El are folosinta in mai multe domenii, precum invatamantul, sanatatea, serviciile guvernamentale pentru a beneficia de servicii publice precum ar fi eliberarea documentelor de identitate, pasaportului ori permisului de conducere, banci si institutii financiare (pentru a deschide un cont bancar ori pentru a obtine un imprumut), companii private (angajatii pot primi un cod de inrolare pentru a inregistra informatiile legate de salariu, impozite si alte detalii relavante).

Codul de inrolare este un numar unic de identificare al unei persoane in baza de date a unei institutii ori organizatii. Acest cod este atribuit de regula la momentul inrolarii si este folosit pentru a identifica rapid si precis persoana inregistrata. Acest cod poate fi numeric sau o combinatie de litere si cifre.

Persoanele care doresc sa obtina un imprumut si vor sa stie cum stau cu istoricul de creditare, au la indemana posibilitatea de control a scoringului din BC.

Pentru a afla daca ai istoric nefavorabil, trebuie sa accesezi platforma online a celor de la Biroul de Credit si sa te inregistrezi folosind un cont de inrolare.

Este un identificator unic atribuit persoanelor fizice, afacerilor ori entitatilor la momentul inregistrarii. Acest cod alfanumeric actioneaza ca o amprenta digitala, distingand fiecare inregistrat de ceilalti in diferite contexte.

Codul de inrolare este generat pe baza unor criterii specifice legate de inregistrari. Acesta consta intr-o combinatie de litere, cifre si uneori simboluri. Acest cod este folosit pentru a urmari si gestiona inregistrarile, asigurand acuratete si minimizand duplicarile.

Ce reprezinta codul de inrolare?

Cand doresti obtinerea raportului de credit, trebuie sa incepi prin a te inregistra, inregistrare care necesita obtinerea codului de inrolare.

Codul de inrolare se obtine prin SMS, cu conditia ca telefonul utilizat la inregistrare sa fie cel care a fost furnizat si bancii atunci cand ati obtinut creditul.

In cazul in care numarul de telefon, ori CNP-ul nu apare in baza de date a celor de la Biroul de Credit, codul de inrolare nu poate fi generat.

Este important de retinut ca acest cod de inrolare are o data de expirare.

Daca vrei sa obtii situatia din Biroul de Credit, trebuie sa stiti ca o data pe an este gratuita. Daca doriti si un alt raport, trebuie sa platiti. Cu ceva vreme in urma costul era de 6 lei per raport.

De regula, cei care stiu ca nu stau bine cu trecutul de creditare (probabil intarzieri la plata unor rate, sume nerambursate la timp, carduri neinchise), cauta banci care acorda credit cu istoric negativ pentru a-si rezolva nevoia financiara.

Solicitand raportul din Biroul de Credit, poti afla daca banca te-a raportat sau nu.

Ca sa solicitati acest raport, trebuie sa intrati pe platforma celor de la BC, in sectiunea de inrolare si acolo sa va deshideti un cont.

Veti primi la inregistrare doua coduri de siguranta, unul care va va fi trmis pe email si anul care este codul de inrolare – trimis prin SMS ori telefon.

Tipuri de inrolare

Cum va spuneam anterior, pentru a afla situatia ta din BC, trebuie sa iti creezi un cont de utilizator pe site-ul acestei societati.

Ei bine, pentru crearea contului, vei avea nevoie de un cod de inrolare.

Exista mai multe tipuri de inrolare, dupa cum urmeaza:

  • codul obtinut prin SMS sau inrolare prin SMS – aceasta obtiune este disponobila atunci cand soliciti validarea, pur si simplu alegi “validare SMS” si o sa ti se afiseze o lista cu numerele de telefon cu care apari in Biroul de Credit. Selectezi un numar pentru a primi SMS-ul. Dupa ce vei completa codul primit prin SMS, inchei inrolarea. Aceasta varianta este posibila doar in cazul in care banca a trimis numarul de telefon si acesta mai este inca valabil.
  • inrolare prin cod tiparit – aceasta optiune presupune un drum la banca unde ai creditul. Acolo vei solicita tiparirea unui cod de inrolare din aplicatia BC.

Mai exista si varianta de a transmite o cerere scrisa catre BC in care sa treci nume, prenume, CNP si adresa, cu semnatura ta, alaturi de o copie dupa CI. In urma acestei scrisori, codul de inrolare iti va fi transmis prin posta, sub forma de recomandata.

Odata codul obtinut, trebuie sa continui procedura de inrolare.

Examinarea in BC o poate face altcineva in afara de mine?

Codul de inrolare este asociat CNP-ului.

Acest cod nu se transmite altor entitati, decat voua in nume personal.

Analiza bazei de date a Biroului de Credit o mai poate face institutia financiara careia va adresati pentru obtinerea unui imprumut, cu acordul vostru.

Nu exista o alta posibilitatea de a-ti afla situatia din Biroul de Credit, pentru a vedea ce datorii ai, decat daca te inrolezi in baza de date online a acestei societati.

inrolarea

Pentru a evita situatii neplacute (in cazul unui furt, de exemplu), este indicat sa nu pastrati la un loc buletinul si codul de inrolare.

Pot folosi un alt numar de telefon pentru validare?

Tu apari in baza de date a celor de la Biroul de Credit cu CNP-ul si numarul de telefon pe care l-ai furnizat institutiei de credit atunci cand ti s-a oferit imprumutul.

Nu poti obtine codul de inrolare fara CNP si fara acel numar de telefon.

In cazul in care numarul de telefon nu apare in baza de date, trebuie sa faci o solicitare la banca care te-a raportat.

Ce cai mai sunt de a-mi afla istoricul de creditare?

Pentru a vedea cum stai cu istoricul, poti sa soliciti acest lucru la institutia financiara care te-a raportat, ori la cea la care ai vrea sa soliciti un nou imprumut.

O inspectare frecventa a istoricului nu reprezinta insa un semn bun pentru institutiile financiare, mai ales ca acestea pot vedea ca tu ai facut acele solicitari de rapoarte.

Banca care te-a raportat iti poate furniza oricand istoricul, fie el mic ori mare.

Scorul de client este determinat de felul in care a decurs rambursarea creditelor anterioare. Daca ai avut intarzieri, ele se vor reflecta in aceast indice.

Cu ce ma afecteaza istoricul slab?

Bancile sunt reticente la persoanele cu istoric slab de creditare. Sunt putine sansele sa mai obtii un credit de nevoi personale la banci daca ai un scoring slab. Singura ta sansa ar fi sa-ti fi imbunatatit substantial capacitatea de plata din prezent.

Banca iti valideaza creditul doar daca ti-ai stins datoria trecuta. Unele banci pun si alte conditii, de genul: restanta sa nu fi fost mare, iar perioada de intarziere sa fi fost destul de mica.

Alta optiune pe care o au cei cu istoric slab de a mai obtine un imprumut ar fi sa apeleze la institutiile financiare nebancare.

IFN-urile sunt mai flexibile in privinta conditiilor de eligibilitate, acceptand si persoane catalogate drept datornici in trecut.

Un numar de mic de societati nebancare iti acorda credit fara Biroul de Credit, fapt ce te scuteste de neplaceri.

Oricum, chiar daca banca iti da creditul, acesta va fi limitat ca valoarea, ca masura de siguranta privind rambursarea viitoare.

Persoanele cu istoric slab apeleaza la banci in special pentru obtinerea unei refinantari ori a unei reesalonari. Aceste cazuri sunt tratate un pic diferit de banci, in sensul in care exista o mai mare intelegere si o mai mare deschidere din partea institutiilor financiare.

Dar, refinantarea, ca si orice alt credit, presupune un nivel al istoricului in Biroul de Credit. Chiar daca bancile sunt mai permisive in privinta refinantarilor, totusi, istoricul nu este neglizat.

Exista posibilitatea stergerii datelor din Biroul de Credit?

In ultimii ani au exact numeroase discutii pe acest subiect, in general subiect intretinut acerb de societati care se ocupa cu stergerea din Biroul de Credit.

Fireste ca poti solicita oricand stergerea datelor din Biroul de Credit, important este sa ai argumentele potrivite.

Exista cazuri in care raprotarea s-a facut in mod eronat, ori cazuri in care tu nu ai fost informat de banca ca vei fi raportat. Astfel de cazuri au cele mai mari sanse de radiere din BC.

Solicitarea de stergere din Biroul de Credit trebuie adresata bancii care te-a raportat, aducand un motiv solid ca argument.

Acest demers il poti efectua tu, in nume personal, ori prin intermediul unei case de avocaturi.

Subliniem insa ca foarte putini sunt cei care reusesc in acest demers, din motivele pe care vi le-am enumerat anterior.

Mai mult de atat, este posibil ca frecvente solicitari de eliminare din Biroul de Credit sa-ti deterioreze relatiile cu banca.

Cei care au avut succes de cauza sunt cei din statisticile cu debitori care nu au fost anuntati de banca (cu 15 zile inainte) ca vor fi raportati in Biroul de Credit.

(Visited 3.615 times, 1 visits today)
Monica A.https://www.creditmix.ro/formular-contact/
Sunt pasionata de domeniul finantelor. Mare parte din timp mi-l petrec culegand informatii, analizand, cercetand, coreland. Imi place sa cred ca oferind informatie pe intelesul oamenilor, ofer si o sansa la o viata mai buna. Sunt un om caruia ii place sa gandeasca, sa se mentina in forma, cu gandire libera, fara prejudecati. Am un doctorat in simulare numerica si cativa ani de drept (nu toti!). Iubesc cartile, muzica, filmele... Si internetul. De peste sapte ani scriu articole pentru publicatii financiare online.

16 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

GDRP | T&C | Privacy | Cookies